Інтегровані уроки
В епоху глобалізації, коли людина все більше і більше віддаляється від природи, роль природничої освіти ще більше зростає. Природа – наш спільний дім. У природі все взаємопов’язане. Тому дуже важливо, щоб при вивченні предметів шкільного курсу в учнів склалося цілісне сприйняття світу. На жаль, школярі часто не бачать взаємозв’язку між окремими шкільними предметами, а без цього неможливо зрозуміти й повноцінно вивчити суть багатьох явищ природи.
Тому кожний предмет треба вивчати в системі, у тісному зв’язку з іншими дисциплінами.
Для усвідомлення того, що природа – це глобальна цілісна система, а не окремо взяті компоненти, найбільш ефективно сприяють інтегровані уроки природничих та суспільних дисциплін. Основа інтегрованих уроків – між предметні зв’язки.
Результативними і легкими у плануванні є уроки географії і біології, наприклад, з таких тем «Рослинний світ», «Кліматичні » «Тваринний світ», вплив господарської діяльності на навколишнє середовище під час вивчення населення певного континенту і т.д. Географії та історії.
Сьогодні на прикладі туристично –краєзнавчого гуртика ми хочемо Вам показати , як відбувся один з таких уроків.
Порадившись з вчителями та дітьми місцем проведення уроку було обрано - Звіринецькі печери( печери у Києві, в історичній місцевості Звіринець, місце розташування Звіринецького печерного монастиря. Звіринецькі печери є пам'яткою археології національного значення це якщо коротко. Але як ,то кажуть це потрібно побачити на власні очі. Цей історичний об’єкт того вартий. ) та Ботанічний сад ім.. М.М. Гришка, а саме в Оранжерейний комплекс.